Cierpienia młodego Wertera ISBN

Ciągniki siodłowe

Republika.pl Portal Spoecznoci Internetowych


 




Przykro nam, strona o podanym adresie nie istnieje.

Sprawd, czy wpisae poprawny adres strony, lub skorzystaj z katalogu lub wyszukiwarki.



Copyright 1996 - 2006 Grupa Onet.pl SA - zobacz wszystkie serwisy »

Temat: JEŚLI KTOŚ CHCE TYLKO ZAPYTAĆ, A NIE KUPIĆ PREZENTACJĘ.

Mój temat to: " Odwołując się do poznanych utworów z różnych epok, ocen postawy wybranych bohaterów literackich, których nazwałbyś indywidualistami." Jako literaturę podmiotu wybrałem lektury pt. "Lalka", "Kordian", "Cierpienia młodego Wertera". Proszę o jakieś propozycję co do wyboru literatury przedmiotu. Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie.

1.Inglot M., Kordian Juliusza Słowackiego [w:] Literatura polska w szkole średniej, pod red. Grzeszczuka S., WSiP, Warszawa 1990, ISBN: 8302025291, str. 198-221.
2. Nowacka I., Kordian Juliusza Słowackiego, Biblios, Lublin 2003, ISBN: 8386581158.
3. Lementowicz U., Cierpienia młodego Wertera Johanna Wolfganga Goethego, Biblios, Lublin 2001, ISBN: 8386581638.
4.Bochórz J., Lalka Bolesława Prusa, Wyd. 2, Patria, Warszawa 1990.
5.Markiewicz H., Lalka: powieść, [w:] Prus B., Lalka, Wyd. 2, PIW, Warszawa 1965, str. 3-10.
Źródło: forum.matura.pl/viewtopic.php?t=6988



Temat: JEŚLI KTOŚ CHCE TYLKO ZAPYTAĆ, A NIE KUPIĆ PREZENTACJĘ.
Witam:) jestem tu nowy i potrzebuje pilnie pomocy:(
Moj temat maturalny brzmi "Slynne historie milosne. Omow temat, odwolujac sie do wybranych przykladow literatury i kultury"
moja literatura podmiotu to:
1. SZEKSPIR. William. Romeo i Julia. 2006. ISBN 83-7327-028-0
2. JOSEPH. Bedier. Dzieje Tristana i Izoldy. 2007.ISBN 83-7327-163-5
3. GOETHE. Johann Wolfgang. Cierpienia młodego Wertera. 2005.ISBN 83-7327-161-9
4. BYRON. George. Giaur. 2007. ISBN 978-83-7327-174-6
a przedmiotu to:
1. NAWROT, Agnieszka. Encyklopedia szkolna. Kraków 2006. s. 926-929
2. FLORYANA, Władysława. Dzieje literatur Europejskich.
Warszawa 1977. s. 590-592
3. GUNTER, Albrecht. MINTTENZWEI, Johannes.
Klasycyzm niemiecki-życie i twórczość Goethego i Schillera.
Warszawa 1970. s. 98-109
4. MIŁKOWSKI, Tomasz. TERMER, Janusz.
Uniwersalny słownik literatury. Warszawa [...]. s. 302
i okazalo sie ze literatura przedmiotu jest zla:( prosze o pomoc. Niech ktos mi napisze literature przedmiotu do moich lekrut. Z gory bardzo dziekuje
Źródło: forum.matura.pl/viewtopic.php?t=6988


Temat: JEŚLI KTOŚ CHCE TYLKO ZAPYTAĆ, A NIE KUPIĆ PREZENTACJĘ.

Witam:) jestem tu nowy i potrzebuje pilnie pomocy:(
Moj temat maturalny brzmi "Slynne historie milosne. Omow temat, odwolujac sie do wybranych przykladow literatury i kultury"
moja literatura podmiotu to:
1. SZEKSPIR. William. Romeo i Julia. 2006. ISBN 83-7327-028-0
2. JOSEPH. Bedier. Dzieje Tristana i Izoldy. 2007.ISBN 83-7327-163-5
3. GOETHE. Johann Wolfgang. Cierpienia młodego Wertera. 2005.ISBN 83-7327-161-9
4. BYRON. George. Giaur. 2007. ISBN 978-83-7327-174-6
a przedmiotu to:
1. NAWROT, Agnieszka. Encyklopedia szkolna. Kraków 2006. s. 926-929
2. FLORYANA, Władysława. Dzieje literatur Europejskich.
Warszawa 1977. s. 590-592
3. GUNTER, Albrecht. MINTTENZWEI, Johannes.
Klasycyzm niemiecki-życie i twórczość Goethego i Schillera.
Warszawa 1970. s. 98-109
4. MIŁKOWSKI, Tomasz. TERMER, Janusz.
Uniwersalny słownik literatury. Warszawa [...]. s. 302
i okazalo sie ze literatura przedmiotu jest zla:( prosze o pomoc. Niech ktos mi napisze literature przedmiotu do moich lekrut. Z gory bardzo dziekuje



Proponuje:
Wilczycka D., Giaur George'a Gordona Byrona, Biblios, Lublin 2006
Zawada A, Dzieje Tristana i Izoldy Josepha BĂŠdiera [w:] BĂŠdier J., Dzieje Tristana i Izoldy, Wydaw. Dolnośląskie, Wrocław 1994
Lementowicz U., Cierpienia młodego Wertera Johanna Wolfganga Goethego, Biblios, Lublin 2001
Bomba K, Romeo i Julia czyli Miłość mocna jak śmierć, Wyd. Edukacyjne, Kraków 2002
Źródło: forum.matura.pl/viewtopic.php?t=6988


Temat: Bibliografia-pomocy!
Imię i nazwisko
klasa
BIBLIOGRAFIA
Temat: Obraz kobiety w literaturze romantyzmu i mlodej polski. Scharakteryzuj sposoby kreowania postaci.


I.Literatura podmiotu

1.Przerwa – Tetmajer K., Ja kiedy usta ku twym ustom chyle , Lubię kiedy kobieta [w:] Przerwa – Tetmajer K., Wybór poezji, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1991,
2. Goethe J. W., Cierpienia młodego Wertera, Zakład Narodowy im. Ossolińskich. Wrocław 1991.
3. Mickiewicz A., Konrad Wallenrod, GREG, Kraków 2004.
4. Słowacki J., Kordian, Zielona Sowa, Kraków 2003.
5. Zapolska G., Moralność pani Dulskiej, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1969.
6. Wyspiański S., Wesele, Zakład Narodowy im. Ossolińskich. Wrocław 1986.

II. Literatura przedmiotu

1. Podraza – Kwiatkowska M., Wybrane wiersze Kazimierza Tetmajera [w:] Literatura polska w szkole średniej, pod red. Grzeszczuka S., WSiP, Warszawa 1990, ISBN: 8302025291, str. 325-339.
2.Inglot M., Kordian Juliusza Słowackiego [w:] Literatura polska w szkole średniej, pod red. Grzeszczuka S., WSiP, Warszawa 1990, ISBN: 8302025291, str. 198-221
3.Ursel M., Wstęp [w:] Goethe J. W., Cierpienia młodego Wertera, Zakład Narodowy im. Ossolińskich. Wrocław 1991, ISBN: 8304033453
4. Libera Z., Posłowie [w:] Mickiewicz A., Konrad Wallenrod, Czytelnik, Warszawa 1974,
5. Wilczycka D., Wesele Stanisława Wyspiańskiego, Biblios, Lublin 2006, ISBN: 9788386581269.
6. Nowacka I., Moralność pani Dulskiej, Bilios, Lublin 2005, ISBN: 9788386581221

Udało mi się co nieco wygrzebać.
Oto efekt końcowy.
Pozdrawiam
Źródło: forum.matura.pl/viewtopic.php?t=6397


Temat: Bibliografia-pomocy!
GŁOSIE ROZĄDKU! Uprzejmie proszę o konspekt do takiej bibliografii.



Temat: Obraz kobiety w literaturze romantyzmu i młodej polski. Scharakteryzuj sposoby kreowania postaci.


I.Literatura podmiotu


1. Goethe J. W., Cierpienia młodego Wertera, Zakład Narodowy im. Ossolińskich. Wrocław 1991. 2.Przerwa – Tetmajer K., Ja kiedy usta ku twym ustom chyle , Lubię kiedy kobieta [w:] Przerwa – Tetmajer K., Wybór poezji, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1991,
3. Słowacki J., Kordian, Zielona Sowa, Kraków 2003.
4. Wyspiański S., Wesele, Zakład Narodowy im. Ossolińskich. Wrocław 1986.

II. Literatura przedmiotu

1.Inglot M., Kordian Juliusza Słowackiego [w:] Literatura polska w szkole średniej, pod red. Grzeszczuka S., WSiP, Warszawa 1990, ISBN: 8302025291, str. 198-221 2. Podraza – Kwiatkowska M., Wybrane wiersze Kazimierza Tetmajera [w:] Literatura polska w szkole średniej, pod red. Grzeszczuka S., WSiP, Warszawa 1990, ISBN: 8302025291, str. 325-339.
3.Ursel M., Wstęp [w:] Goethe J. W., Cierpienia młodego Wertera, Zakład Narodowy im. Ossolińskich. Wrocław 1991, ISBN: 8304033453
4. Wilczycka D., Wesele Stanisława Wyspiańskiego, Biblios, Lublin 2006, ISBN: 9788386581269.
Źródło: forum.matura.pl/viewtopic.php?t=6397


Temat: JEŚLI KTOŚ CHCE TYLKO ZAPYTAĆ, A NIE KUPIĆ PREZENTACJĘ.
Witam Chcę jedynie zapytać, czy dobrze napisałam plan prezentacji do mojego tematu jeśli nie, to proszę o skorygowanie, bo pragnę oddać ją jutro ponadto wniosek - czy jest dobrze sformułowany? Czy lepiej zmienić jego drugą część?

Temat: Cierpienie i ofiara w utworach romantycznych. Przedstaw funkcjonowanie motywu odwołując się do wybranych tekstów literackich.

I. Literatura podmiotu:
1. Goethe W. J., Cierpienia młodego Wertera, Warszawa, Wydawnictwo KAMA, 1998, ISBN 83-7153-048-X.
2. Mickiewicz A., Romantyczność, [w:] A. Mickiewicz, Ballady i romanse, Kraków, Wydawnictwo GREG, 2004, ISBN 978-83-7327-273-6.
3. Mickiewicz A., Dziady – Część III, [w:] A. Mickiewicz, Dziady, oprac. W. Rzehak, Kraków, Wydawnictwo GREG, 2000, ISBN 83-7327-183-X.
4. Słowacki J., Kordian, Kraków, Wydawnictwo Zielona Sowa, 2006, ISBN 8307389-598-3.

III. Ramowy plan prezentacji:
1. Teza:
Motyw cierpienia i ofiary są jednymi z najczęściej pojawiających się motywów w literaturze epoki romantyzmu, jednakże nie należą do tej samej kategorii i mogą pełnić różne funkcje.
2. Kolejność prezentowanych argumentów:
• definicja cierpienia i ofiary,
• J.W.Goethe, Cierpienia młodego Wertera – cierpienie z powodu nieszczęśliwej miłości, cierpienie Wertera jako odczuwanie bólu istnienia, ofiara miłości,
• A. Mickiewicz, Romantyczność – cierpienie jako żal po stracie najbliższych oraz ból z powodu niezrozumienia,
• A. Mickiewicz, Dziady część III – cierpienie Konrada jako symbol cierpienia całego narodu, cierpienie dla dobra ogółu i ofiara głównego bohatera jako przyjęcie postawy prometejskiej, cierpienie i ofiara ojczyzny jako idea mesjanizmu,
• wyjaśnienie pojęcia Winkelriedyzmu,
• J. Słowacki, Kordian –cierpienie jako ‟jaskółczy niepokój”, ofiara w imię dobra ludzkości, wykorzystanie motywów do polemiki z Adamem Mickiewiczem oraz sprzeciwienie się idei mesjanizmu zawartej w Dziadach części III.
3. Wnioski:
Motyw ofiary oraz cierpienia pomimo pojawiania się w wielu utworach literackich epoki romantyzmu za każdym razem nabierają innego znaczenia, nie można przypisać ich do tej samej kategorii. Symbolika cierpienia oraz ofiary pozwalają na lepsze zrozumienie treści całego utworu, nadają mu nowy sens.
IV. Materiały pomocnicze:
1. Kartka z cytatami.

Albo taki wniosek: Motyw ofiary oraz cierpienia pomimo pojawiania się w wielu utworach literackich epoki romantyzmu za każdym razem nabierają innego znaczenia, nie można przypisać ich do tej samej kategorii. Cierpienie jest w swej istocie uniwersalne, nierozerwalnie związane z życiem każdego człowieka, tak samo jak poświęcenie, które często niesie ze sobą ból.
Źródło: forum.matura.pl/viewtopic.php?t=6988




 

Republika.pl Portal Spoecznoci Internetowych
Menu


 




Przykro nam, strona o podanym adresie nie istnieje.

Sprawd, czy wpisae poprawny adres strony, lub skorzystaj z katalogu lub wyszukiwarki.



Copyright 1996 - 2006 Grupa Onet.pl SA - zobacz wszystkie serwisy »

Powered by WordPress dla [Ciągniki siodłowe]. Design by Free WordPress Themes.